Bergwandeling

6 augustus 2022 - Aich-Assach, Oostenrijk

Ik ben nu bijna een week hier in Oostenrijk, in de eerste week hier heb ik heel veel nieuwe dingen gezien en nieuwe mensen leren kennen. Tot nu toe heb ik elke ochtend ontbijt gemaakt voor de kinderen, lunchen we steeds in het hotel en hebben we erg veel gezwommen.

Het is wel een beetje wennen hier, ik zit natuurlijk in een ander land met een ander gezin dat andere gewoontes en regels heeft. Ik denk dat met een paar weken wel normaal is geworden maar het is nu nog even wennen.

Nu over de bergwandeling, elke zaterdag is familiedag voor het gezin, omdat de ouders dan beiden niet hoeven te werken. Vaak gaan ze dan in de bergen een stuk lopen, zo ook vandaag. We gingen met de auto naar de andere kant van de berg, waar we naar boven gingen wandelen. Als ik denk aan wandelen in de bergen denk ik gewoon een pad omhoog en weer naar beneden. Dat was niet wat dit was, als ik dit zou moeten omschrijven zou ik zeggen bergbeklimming. Als Nederlander die niks gewend is vond ik het best zwaar, maar dat kan ik natuurlijk niet zeggen want de drie kinderen liepen het ook zonder problemen. Het leukste van de wandeling vond ik de brug die we over moesten, het was echt zo'n brug die tussen twee bergen hangt en een beetje heen en weer zwaait.

e9f01641-037a-47b1-b436-32e10dd1db8a

Toen we eindelijk boven waren, zag ik de mooiste plek die ik ooit heb gezien. Ook gingen we boven op de berg even lunchen, ik had een hele lekkere kaiserschmarrn.

42293247-58bc-4ad8-b318-fef4afb013ea

d0c66a35-9561-4833-b0d0-4b99a4239c9d

Na het wandelen ging ik terug naar mijn kamer om even te douchen en om vervolgens te gaan avondeten in de mitarbeiter kantine. Dat is de plek waar alle medewerkers van het hotel altijd eten en ik nu ook meestal. Het is best prima om daar in de kantine te eten, want het is elke dag een buffet waar je zelf kan opscheppen wat je wil en daarnaast is het leuk om daar wat meer mensen te ontmoeten die hier ook werken.

Nu heb ik de avond nog vrij en morgen ook nog de hele dag, wat best fijn is na zo'n week met allemaal nieuwe indrukken. Waarschijnlijk ga ik dus morgen niet zo veel doen naast uitrusten.

Groetjess!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Geheim:
    6 augustus 2022
    Als ze mij die brug op hadden gestuurd was ik meteen weggerend lol
  2. Ellen Schaap:
    7 augustus 2022
    ze vroegen van tevoren: 'heb je hoogtevrees? nah zo hoog is het ook eigenlijk niet'