Aankomst

2 augustus 2022 - Aich-Assach, Oostenrijk

Gisteren was het dan eindelijk zover, ik ging beginnen aan mijn avontuur als au-pair in Oostenrijk. Vanaf Innsbruck waar we nog als gezin aan het kamperen waren stapte ik op de trein. Na een lange 3,5 uur zitten was ik er dan eindelijk! Toen ik uit de trein stapte moest ik even zoeken om te kijken waar ze stonden, maar ja hoor daar stonden ze me op te wachten, moeder Katrin, Alice en Anna. Eva was nog bij een vriend aan het spelen dus die moesten we nog even ophalen. In de auto was er meteen een gezellig gesprek, de kinderen wouden heel veel vertellen. Gelukkig zei Katrin tussendoor af en toe dat ze wat langzamer moesten praten, want mijn duits is best prima, maar niet zo goed dat ik meteen een heel verhaal kan verstaan van twee meiden van 9 en 10.

WhatsApp Image 2022-08-02 at 11.42.25 AM het uitzicht vanuit de trein

Toen we Eva hadden opgehaald, gingen we eerst naar hun huis, even wat drinken en wat eten, even rondkijken in hun huis en tuin (waar een zwembad staat!!!). Na een tijdje gingen we met de auto en al mijn spullen op naar mijn verblijfsplek, dit is niet bij hun thuis maar op ongeveer 10 minuten lopen. Het is een soort apartementencomplex met heel veel kamers waar het personeel verblijft. Ik kreeg de sleutel van kamer 12. Toen ik de deur opendeed zag ik een soort hotelkamer, een bed, bureautje, kledingkast en een eigen badkamer! Een nette, maar wel ietswat saaie kamer. Na alle spullen te hebben gedumpt gingen we weer terug om te eten. Katrin had spinaziepasta gemaakt en het was erg lekker! Omdat ik best een lange dag had gehad liep ik weer terug naar mijn kamer, hier ging ik alles even uitpakken (wat meer werk was dan ik had gedacht) en de kamer wat gezelliger maken. Ik had wat foto's meegenomen van thuis die ik met washitape heb opgehangen en ik had een tekening met een eenhoorn gekregen van Eva :). Toen ging ik even douchen en naar huis bellen en ging ik vrij vroeg slapen omdat ik vrij moe was.

WhatsApp Image 2022-08-02 at 11.42.25 AM (1)mijn kamer

Vanochtend was ik zoals afgesproken om 8 uur weer bij hun thuis, toen gingen we even ontbijt maken en moest ik ondertussen even de vaatwasser inpakken en wat opruimen. Het is een beetje chaos bij hun thuis, en aan mij de taak om de chaos zo klein mogelijk te houden. Nadat de ouders naar het hotel gingen voor een vergadering, bleef ik thuis met de meiden. Ze moesten nog even hun ontbijt opeten en toen gingen we alles even opruimen. Na het opruimen gaf ik de cadeautjes, ik had voor alle 3 een nijntje notitieboekje en een pen met een hartje erop gekocht. Ze vonden het heel erg leuk en wisten meteen wat ze ermee gingen doen. Omdat de kinderen hier in Oostenrijk 9 weken zomervakantie hebben!! (Nu nog 6 weken over), moesten we iets gaan doen om ze te vermaken, eerst een potje kwartet, toen kreeg ik een rondleiding door het hotel en lang de geiten natuurlijk. En gingen we nog wat spelletjes doen in de speelhut. Nu zijn de meiden bij de kinderclub van het hotel aan het spelen en heb ik vrije tijd, ik ben nu terug op mijn kamer en straks gaan we met zn alles lunchen in het hotel!

Tot nu toe is het dus heel erg leuk hier en ik ben benieuwd wat me het komende jaar te wachten staat!!

1. Shaylee:
    2 augustus 2022
    super leuk!!! wow 9 weken zomervakantie, hebben ze dan door het jaar heen minder vakantieweken? heel erg veel plezier!!
  2. Ellen Schaap:
    2 augustus 2022
    dankje!! volgens mij hebben ze ook alle vakanties die wij in nederland ook hebben...
  3. Geheim:
    2 augustus 2022
    Ik ben fan xxx anoniempje