vanalles en nogwat

19 augustus 2022 - Aich-Assach, Oostenrijk

Ik heb een week niet geüpload, maar wel leuke dingen gedaan, dus dat ga ik jullie nu allemaal vertellen.

Te beginnen met het wandelen van afgelopen week. Wandelen is iets wat ik hier veel meer doe dan thuis en wat hier ook echt een sport is. Donderdag zou ik gaan wandelen met iemand van het hotel en met de jongste dochter. Omdat ik dacht dat het vast iets voor kinderen zou zijn aangezien de jongste dochter zes jaar oud is, had ik geen wandelschoenen en geen sportkleding aangedaan. Dat was een kleine fout had ik door ik zodra ik de anderen zag die mee gingen wandelen. De begeleider zag er echt uit als een wandelaar, en het andere gezin dat mee was waren ook allemaal gekleed op een goede wandeling. Om 8 uur moesten we verzamelen en toen moesten we een stuk rijden naar een andere berg. Hier gingen we met een busje omhoog, boven waren er van die dieren die daar in het wild liepen en je amandelen kon voeren. Die waren echt heel erg schattig.

ccb8faa3-a47a-4ba5-ba15-900d4d7b085d

Toen begon de wandeling, snel had ik door dat het niet handig was dat ik niet was gekleed op wandelen want het was vrij zwaar. Niet alleen het berg op, berg af lopen, maar ook nog eens dat Eva mee was en ik haar de hele tijd omhoog heb geduwd omdat ze zo moe was (wat ik heel goed snap want zelfs voor mij was het vermoeiend). Samengevat, uiteindelijk waren we pas om 4 uur 's middags weer terug en ben ik meerdere keren bijna door mn enkel gegaan. Lesje geleerd.

53358a7e-d0ad-4ae2-9291-570fa7b625f4

Toen zaterdag gingen we weer wandelen, maar deze keer liepen we met een doel. Boven op de berg kon je namelijk zo in een bal op het water lopen. Toen ik zag dat er alleen maar kleine kinderen in gingen dacht ik, ik blijf wel kijken. Maar Alice wou zo graag dat ik mee ging omdat ze anders alleen moest dat ik maar mee ging. Dat lopen in zo'n hamsterbal op het water is zwaar zeg... Ook is het niet gemaakt voor volwassenen volgens mij. Maar het was zeker leuk!

4e98d9bf-c1a5-42cf-b150-c9db94272b3b

Vandaag was mijn taak taxichauffeur. Vanochtend moest ik Eva, Anna en Alice mee nemen naar het dal, daar moest ik Anna bij een vriendin brengen en op de terugweg twee vrienden van Alice en Eva mee terug nemen. Katrin had gezegd dat de kinderen de weg wel wisten. Dat viel dus best wel even tegen, even ter info, hier in de dorpjes zijn de wegen niet zoals in Nederland. Het zijn allemaal kleine straatjes met scherpe bochten die omhoog of omlaag gaan. Als er dan drie kinderen op de achterbank zitten die zeggen 'hier links', 'ohnee toch naar rechts', 'oh het was hier achter je moet draaien' helpt het zeker niet. Ik kan met zekerheid vertellen dat deze autorit een hele belevenis was, maar we hebben het allemaal overleefd.

Net ben ik nog uiteten geweest met twee andere meiden die hier in het hotel werken. Het was heel gezellig om zo even ergens anders te zijn en de hele avond te praten. Afgezien van af en toe een beetje google translate en Engelse woorden ging het Duits spreken best goed.

Dat was deze week wel eigenlijk, morgen is het weer familiedag, maar omdat het zo slecht weer is gaan we denk ik niet wandelen. Wat we wel gaan doen weet ik nog niet, maar dat zie ik morgen wel.

Groetjes <3

91e93a86-f27d-49d8-bc62-8e190781bc19typische Steirische pannenkoeken met stinkkaas (de pannenkoek was lekker, de kaas erop niet...)